[O1] Ograniczenie predkości w 1.9tdi 110 1999rok

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • slawekomega
    Classic
    • 2009
    • 2

    [O1] Ograniczenie predkości w 1.9tdi 110 1999rok

    shado, nie powiem Ci który kanał, bo w VCDS 908.0US znalazłem to w rozwijanej liście w menu adaptacji. Poza tym teraz tego nie sprawdzę, bo mój kabelek znowu stał się bezużyteczny :evil:
  • el.dariusz
    Classic
    • 2007
    • 15

    #2
    [O1] Ograniczenie predkości w 1.9tdi 110 1999rok

    Nie dawno kupiłem octavie 1.9tdi 110km L&K. I mam problem nie chce iść powyżej 140km/h.
    nie ma problemu z przyspieszeniem do tych 140 to sie rozpedza na 4 ledziutko, ale jak osiągnie 140 to tak jakby odcinało dopływ paliwa, nie wazne czy na 4 czy 5 (około 3200obr/min) biegu, i nic wiecej nie chce wyciągnąć.
    W miejscu licznika dziennych kilometrów wświetla sie "service insp" ale to podobno oznacza ze zbliza sie czas przegladu i faktycznie sie zbliza.
    nie wyswietla sie żaden check, a przynajmiej ja nie wiem gdzie by sie mial wyswietlać
    Domyślam się ze bez wizyty na komputerku sie nie obejdzie, ale mam nadzieje ze ktoś mnie chociaż nakieruje co może być przyczyną problemu.

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • chelbek
        Drive
        • 2009
        • 54

        #4
        hmm.. no to niestety..
        szykuj się na około 500 zł..

        jak mam podobnie, ale na niższych prędkościach (120-140 km/h)

        podobno tj. tak, że:
        te autka są dobre na trasy, można je piłować jak się chce.. (one do tego są zrobione)
        jak jeździsz po mieście, nie wykorzystujesz mocy silnika; tzn. z czasem "zawór podciśnienia" turbiny się zapieka. co w efekcie wyglata tak ze jak ciągniesz powyżej 130km/h czujesz lekkie szarpnięcie i koniec przyspieszenia; jak zgasisz silnik i odpalisz jeszcze raz turbo/przyspieszenie wraca
        ale powyżej podanej przez ciebie predkości znowu się odetnie

        jade we wtorek na wymianę zaworu podciśnienia (koszt 560 zł)

        jak wymienią to mogę ci napisać czy coś się zmieniło (co by jakiś "mąry mechanik" ci swoich filozofii nie wmawiał); ale juz wiem ze nie wszyscy chcą to wymieniać!
        Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

        Komentarz

        • Paweł T
          Elegance
          • 2006
          • 784

          #5
          ale bzdury piszesz, zawór regulacji ciśnienia doładowania to wydatek około120pln. wymienisz sam.
          powyższy przypadek to raczej zbyt wysokie ciśnienie doładowania, czego przyczyną mogą być zapieczone kierownice w turbinie, naprawa coś koło 1500pln
          TDI ASV 140KM 300Nm

          Komentarz

          • Deco
            Rider
            • 2008
            • 612

            #6
            Jak czytam takie wróżki to się dziwię, że jeszcze 6 w totka nie wygraliście. Bez logów dynamicznych to wszystko jest wróżeniem z fusów. Przyczyn może być parę:

            N75 - ok 140 zł nowy
            zapieczone kierownice w turbo czyszczenie coś koło 600 zł
            przepływka - ok 200 zł
            mieszek przy turbo - ok 150 zł używany + koszt wymiany i regulacji
            czujnik ciśnienia doładowania przy IC - koszt ok 70 zł
            nieszczelne przewody podciśnienia - koszt znikomy

            Lub kombinacja ww

            Radzę zrobić najpierw logi dynamiczne

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Zamieszczone przez Deco
              Jak czytam takie wróżki to się dziwię, że jeszcze 6 w totka nie wygraliście. Bez logów dynamicznych to wszystko jest wróżeniem z fusów

              ale i z logów nie będzie odpowiedzi w 100% bez organoleptycznej oceny.
              Najpierw logi później łapa do turbiny, jeśli coś ciężko chodzi lub czuć zacięcia to wiadomo gdzie szukać, zostaje jeszcze zbadanie N75 na zegarku
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • Casper
                Rider
                S_OCP Member
                • 2008
                • 649
                • Audi

                #8
                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                zostaje jeszcze zbadanie N75 na zegarku
                o nieee tego lepiej nie podłączać bo można się zdziwić :lol:
                Była 1.9 TDI AHF Elegance
                190KM/395Nm

                Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                277KM/561Nm

                Perfect Service by DGW

                Komentarz

                • ShaDe
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 115

                  #9
                  Panowie, dotknelo mnie to samo, ale czy jest mozliwe to zeby od sierpnia sie tak stalo, od tego czasu autko jezdzilo z vmax 120km/h, przy 3,5k wchodzi powolutku na obroty solidnie "wyjac" i tak przy 120km/h przestaje przyspieszac, co to moze byc, logi dynamiczne zrobie jakos w czwartek bo wtedy mysle przyjdzie moj kabel vag
                  Octavia I Elegance 1.9TDi

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez ShaDe
                    co to moze byc
                    odpowiedź co to może być masz powyżej.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Bialy
                      Rider
                      • 2009
                      • 306

                      #11
                      A jak sprawdzić przy turbinie czy coś się zacina (ciężko chodzi)?
                      Przy turbinie jak jest ten mieszek to na wyłączonym silniku naciskam to cięgło i ono wpada w środek tego mieszka (czuć opór ale spowodowany jakby tam była sprężyna)

                      Czy można w jakiś organoleptyczny sposób sprawdzić czy są zapieczone kierownice?

                      I jeszcze jedno
                      Jak sprawdzić przewody podciśnienia? I które to przewody? Ten który wchodzi do EGR i potem te co wchodzą do takiego małego zaworka przy podszybiu (chyba N75)?

                      Komentarz

                      • Deco
                        Rider
                        • 2008
                        • 612

                        #12
                        Zamieszczone przez Bialy
                        Przy turbinie jak jest ten mieszek to na wyłączonym silniku naciskam to cięgło i ono wpada w środek tego mieszka (czuć opór ale spowodowany jakby tam była sprężyna)
                        Bo tam jest sprężyna. Jak chodzi góra dół to dobrze.

                        A co do przewodów no to przy N75 masz 3 różne przewody i każdy jest ważny.

                        Komentarz

                        • Bialy
                          Rider
                          • 2009
                          • 306

                          #13
                          Jak je sprawdzić?
                          Mieszek chodzi jak naciskam na niego poprawnie. A czy coś jeszcze przy turbinie można sprawdzić samemu?

                          Komentarz

                          • Deco
                            Rider
                            • 2008
                            • 612

                            #14
                            No trzeba zobaczyć czy nie są przetarte gdzieś.

                            A co do tego co można samemu sprawdzić to są to N75 i przepływomierz. Najprościej jest podmienić na sprawne i zobaczyć czy jest różnica.

                            Komentarz

                            Pracuję...